Ofte stilte spørsmål

Når begynner dere installasjonen hos oss?

Vennligst velg menyen for ditt nettselskap her.

Hva koster dette meg?

Det er ditt nettselskap som betaler for installasjonen. Du skal ikke betale noe.

Trenger jeg å være hjemme for at dere skal bytte måleren min?

Kravet er at det skal være en myndig person tilstede. Det kan avtales andre løsninger med vårt kundesenter. Sjekk fanen for ditt nettselskap for kontaktinformasjon.

Hvor lang tid tar et målerbytte?

Målerbyttet tar ca. 30 minutter og strømmen blir borte i ca. 10 minutter.

Når begynner dere installasjonen hos meg?

Trykk på “velg bosted” i menyen oppe til høyre for ytterligere informasjon.

Hva er smart strøm?

Innen 1. januar 2019 er det pålagt at alle strømkunder i Norge skal ha fått ny automatisk strømmåler, på fagspråket også kalt Avanserte Måle- og Styringssystemer (AMS). Strømmåleren registrerer strømforbruk på times- basis, og sender informasjon om forbruket ditt til Elhub og videre til ditt nettselskap. Dette gir raskere og riktigere innhenting av måleverdier og et bedre grunnlag for fakturaen. Informasjonen gjøres tilgjengelig for deg via internett og ev. papir som vanlig. Dette er den
største moderniseringen av strømnettet på over 100 år.

Når skal dere bytte min måler?

Du skal ha fått et informasjonsskriv i posten med informasjon om når vi skal bytte strømmålere i ditt område. Du kan også klikke deg inn på siden til ditt bosted ved å trykke her.

Hvordan kontakter dere meg?

Vi tar kontakt på telefon, SMS eller med brev. Dette varierer fra sted til sted.

Jeg har bekreftet en avtale med dere, men jeg må avlyse

Flott! Vennligst velg ditt bosted her og ta kontakt med vårt kundesenteret. Vi fikser en ny avtale til deg!